Volvoturbo.net

Skåneträffens gamla forum
Aktuellt datum och tid: ons jun 20, 2018 11:42 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 36 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 05, 2008 12:35 am 
Användarvisningsbild

Problemet är väl ungeför det som diffen och mr_crd beskriver...

När en moderator klättrar så högt upp på en stol och tar med sig alla sina kompisar......Då bildas det snabbt dessa grupper/roller jag pratade om innan.....men som ngn missförstod.....

För att tala för eget försvar, Hur blev jag Storflabbaren?, vad har jag gjort för att få ta del av denna roll? Har funderat på det sen jag läste det, men ej kommit på det ännu, så snälla, berätta!

Hur många inlägg har moderatorerna egentligen raderat totalt härinne från medlemmar? det kan ju inte vara en handfull ens?
Mig veterligen är det två st, under den tiden som jag varit medlem..

Ang det här med varningar och dylikt, det är väl ok, fast innerst inne vette fan om jag hade direkt gjort mig förtjänt av den, jag ställde mig upp och skrev det som alla andra tyckte, men ingen våga, och för att det inte skulle bli mer "gnäll", tog jag min varning...
Skitsamma, jag bär min varning med stolthet, för jag vet vad den uträttade.... 8)

Vad jag tycker är underligt, det är att inte fler utrycker sin åsikt i denna tråden....vi ska ju enligt uppgift vara minst 30 aktiva medlemmar..... :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 05, 2008 12:56 am 

haha att ni orkar.. har inte sett ett ända problem under dom gångerna jag har varit här =S?

En sak som jag tycker är dryg är när massa jävlar skriver att man har gått OT och säger att man ska skriva om ämnet. Gå in o kolla på typ www.zatzy.com där finns massa OT men det är ju det som gör tråden trevlig eller hur.

//Ralle

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 05, 2008 6:33 am 

Hilmer skrev:
Jag vet inte om det blivit en del missuppfattningar här nu, anledningen till att vi skulle bli fler moderators var INTE att vi skulle ta i med hårdhandskarna utan för att underlätta för dom som redan fanns.
Ni vet lika bra som jag att det finns folk till allt, och dom hittar även till oss. Så för att hålla forumet rent så måste man alltså gå igenom allt dagligen, är då jag t ex borta ett par dagar kan mycket ha hänt innan man är tillbaks. Med fler som går igenom och kan redigera så underlättar det otroligt.

Vet att även jag kanske inte är guds bästa barn och får även jag kritik för mina åtgärder, men jag gör som sagt inte detta för mitt höga nöjes skull utan för att det faktiskt behövs, vi har få regler på detta forum jämfört med många andra forum och därför borde det rimligen vara lätt att hålla sig inom dessa ramar, tycker ju jag iaf.
Ni som vi besöker ett antal olika forum dagligen, hur ser det ut där? är dessa forum utan regler och ansvar eller det är lättare att anpassa sig där bland folk som man inte känner!??

Ni har åsikter om hur vi tolkar reglerna och vad vi gör för att upprätthålla dessa regler, men försök att se framför er hur det skulle se ut om vi verkligen gick inför att hålla oss till dessa...
Ni kommer att upptäcka att vi håller oss på en rätt rimlig nivå och hellre friar än fäller.
En intressant tanke är ju att som moderator behöver man inte redigera eller "slå på fingrarna" mer än när en användare inte följer reglerna, men varför är det då alltid moderatorn som skall hängas!?

Jag vill inget hellre än att folk ska trivas här på ST, jag har lagt mycket tid på forum och hemsida för att bygga upp det som finns idag och det vill jag givetvis inte skall vara förgäves. Vi är kanske inte så stora, men hur ofta är det som ett forum faktiskt växer till sig utan att det finns en klubb bakom? Tyder inte det på att vi trivs rätt bra ihop ändå!??

Men kom med förslag på vad som kan bättras på, inte enbart att redigering/låsning och rödtext är fel för detta ger ingenting, utan förslag på hur vi ska kunna bättra oss, och nu gäller det alla här inne, inte bara moderator. "Giva och taga"

Det är inget fel på fler moderatorer tycker jag,dom ska bara vara rättvisa..Men vafan vi kan väl alla vara moderatorer och skjuta från höften så det riktigt blir vilda västern här,haha.
Vad jag menar är att personlig lämpighet är väl ändå det viktigaste om man ska vara ärlig.. Och moderatorn som bad om konstruktiv kritik,var tog han vägen???

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 05, 2008 5:46 pm 
Användarvisningsbild

Jag personligen tycker inte att det är några problem med tillsägelser om OT i trådarna.
Och sen till det med borttagna inlägg..
Varför ni inte märker mer av det är för att det tas bort så snabbt..
Pga antalet moderatorer..
Har inte heller märkt av låsning av trådar som ett problem.
Sen får jag ju säga att om t.ex jag råkar gå OT i min egenskapde tråd kan det väl kanske vara ok till en viss gräns..
Men, man ska ju använda de olika forumsdelarna till olika ämnen..
Annars kunde man ju lika gärna haft vars en tråd (och endast en tråd) som man fick skriva vad man ville i..
Men detta kallas blogg om jag inte fattat fel..

Sen tycker inte jag att man ska hoppa på folk med anklagelser när man själv inte är 'guds bästa barn' så att säga..

Som vi vet är inte alla lika som bär och vissa stör sig på andra..
Men istället för att gnälla på andra hela tiden kan man väl försöka bättra sig själv och sluta fälla kommentarer som man vet får negativ respons..

Jag vet inte hur alla här är som personer.. men om jag stör mig på någon, tillräckligt för att klaga, så tar jag det med personen ifråga direkt.
Och stör jag mig inte så mycket så tycker jag att det är bättre att ha överseende med det och fortsätta vara positiv..

För alla som är på detta forum trivs väl??
annars är det ju bara dumt att gå hit om man bara stör sig hela tiden..
bättre att göra något som man blir glad av..

Jag är iaf nöjd med det moderatorerna gör..

Mvh Patrik Strock

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 06, 2008 5:02 pm 

Diffen skrev:

Mer kritik? Ang OT i olika trådar,vad har den rötne gamle 740in som ni kallar DFL att göra i var och varannan tråd?????

Jag ber så hemst mkt om ursäkt för allt lidande min bil har orsakat dig, och jag ska genast sluta skriva nåt om den. Jag kommer även att påbjuda alla andra att genast sluta skriva om den!

Jag funderar även på om den har att göra på ST-träffar...kanske bäst att den inte visar sig på dem mer ifall du skulle råka närvara...för det brukar du ju göra...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 06, 2008 6:19 pm 

Pacman skrev:
Diffen skrev:

Mer kritik? Ang OT i olika trådar,vad har den rötne gamle 740in som ni kallar DFL att göra i var och varannan tråd?????

Jag ber så hemst mkt om ursäkt för allt lidande min bil har orsakat dig, och jag ska genast sluta skriva nåt om den. Jag kommer även att påbjuda alla andra att genast sluta skriva om den!

Jag funderar även på om den har att göra på ST-träffar...kanske bäst att den inte visar sig på dem mer ifall du skulle råka närvara...för det brukar du ju göra...

Vad bra att du tog illa upp över det,var precis det som var meningen....ELLER INTE! Meningen var att Tejptomas skulle förstå att det är upp till betraktaren vad som är OT eller inte. Har du ont någonstans tar vi det via PM

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 36 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]