Volvoturbo.net

Skåneträffens gamla forum
Aktuellt datum och tid: ons aug 23, 2017 11:54 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 2318 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 151, 152, 153, 154, 155
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: "Skräptråden!" för det som är utöver OT...
InläggPostat: fre jul 07, 2017 6:17 pm 
Forumsansvarig

Idag var det avslutning på simskolan med diplom, glass och märkesintyg, så nu tillkom det två märken på skölden här hemma! :)

InläggPostat: fre jul 07, 2017 11:22 pm 
NordicR
Användarvisningsbild

Härligt, Noel hade avslutning i dag på Plask o Lek men Leo har avslutning och uppvisning i morgon.

InläggPostat: sön jul 30, 2017 9:37 pm 
NordicR
Användarvisningsbild

Så du kanske sett är vi på semester i stugen, ändå lyckades jag precis köpa en åkgräsklippare åt leo.
En Murray med 12,5hk B&S motor, solinojden på startmotorn krånglar i bland o gasvajern kärvar annat fungerar allt.
Bilderna i telefon är för stora för att lägga upp här så det får vänta.
En jag känner som har den o han levererar den o allt så finns på plats när vi kommer hem

InläggPostat: sön jul 30, 2017 9:56 pm 
Forumsansvarig

Perfekt objekt att börja på! :)
För vår del ligger det lite på is nu då Oskar kan köra med min nu, men man vet ju aldrig vad som dyker upp i framtiden! ;)

InläggPostat: tor aug 10, 2017 5:55 pm 
Forumsansvarig

Har ju upptäckt Wish som jag kanske nämnt tidigare, hittat riktigt bra grejer till nästan inga pengar alls! :)
Bromskoningsverktyg (samma som dom har på Biltema) för 155:-, däckpluggsverktyg ink 15 pluggar för 25:-
Plastkilar i olika storlekar och utförande för endast frakten på runt 20:- mm mm.
Ebay är också bra, beställde ju en yttre högtalare till min nya telefon då denna la av, kostade mig runt 50:-.
Har nu beställt ett "kort" med ladd-, hörlursuttag till Oskars Huawei-platta (då den inte tar laddning länge eftersom kontakten är förstörd) och den kostade mig runt 45:- ink frakt.
Kina är bra att handla ifrån, vissa saker är riktigt bra och andra inte, men alltid till ett väldigt bra pris och då kan man ta att man ibland får hem skit! :)

InläggPostat: fre aug 18, 2017 10:09 am 
Forumsansvarig

Legat hemma i några dagar nu med kraftig värk i nacke och axlar, och så klart den högst irriterande och nedslående huvudvärken :(
Promenader brukar hjälpa till att få "igång" kroppen, men nu är minsta förflyttning stundtals en enorm påfrestning så en promenad lockar inte alls och då är man lite i ett moment 22.
Min läkare har ju dessutom semester och vikarierande läkare vill inte skriva ut mina tabletter, efter tjat så lyckades jag till slut få ut ett litet paket som jag då ska klara mig till 28:e när ordinarie är tillbaks.
De vill inte skriva ut sådana preparat när det inte är deras egna patienter, men som jag sa till dem, jag kan ju omöjligt veta när min läkare ska ha semester och kan således inte planera efter detta och då måste ju vikarierande lösa det, men riktigt så enkelt var det ju inte tydligen. Ja dom är väl narkotikaklassade, men eftersom de inte hittar något bra alternativ så måste jag ju ha dem, har dessutom ätit dem i över 10 år så det är ju inte precis så att jag försöker dra nytta av att min läkare har semester...

InläggPostat: sön aug 20, 2017 10:21 pm 
NordicR
Användarvisningsbild

Mycket tråkigt och höra, lyckligtvis har jag haft tur med läkare som förstår sig på "evig" smärta och har hela tidne försökt få mig egenligen att äta mer än jag själv vill.
Det är ju en ständig balansgång att klara smärtan men inte ta så man blir dissig istället.
JAg har förvana att ta för lite vilket ger spänning i övrekroppen istället.

Men hoppas det löser sig för dig.

InläggPostat: tis aug 22, 2017 10:15 pm 
Forumsansvarig

Det där med njursten är fan inte skoj, gått sen i torsdags med rejäl värk och idag tog jag mig i kragen eftersom det blivit ännu värre och ringde vårdcentralen, fick tid direkt och åkte iväg. Betalade och lämnade prov, satte mig ner för att vänta på doktorn.
Satt nån minut men tänkte jag måste fan på toaletten igen (en av biverkningarna är att man kan känna sig pinknödig precis hela tiden) och tror fan om inte stenjävlen kom ut nu, var riktigt gott att kunna tömma ordentligt!
Blev kollad med ultraljud osv men han såg inget fel, provet visade heller inget.
Men antingen är där fler stenar på väg eller så är det "bara" irritation efter att stenen passerat för just nu känns det inte riktigt roligt...

Men förra gången var värre, då blev det smärtstillande spruta, röntgen osv.

*Intresseklubben informerar* :roll: :lol:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2318 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 151, 152, 153, 154, 155

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]